Nettikasinoilla pelaaminen on nykyään erittäin suosittua ja suosio on edelleen kasvussa. Teknologian kehittyminen on mahdollistanut pelien pelaamisen missä tahansa ja koska tahansa, sillä nykyisin lähes kaikilla on taskussa ikioma viihdekeskus.
Tarjonta on kuitenkin hyvin laajaa ja maallikon on vaikea sanoa, millainen kasino on hyvä ja mistä sen erottaa heikompitasoisista kasinoista. Tässä artikkelissa kerromme, kuinka tunnistaa hyvän nettikasinon ja mitä kaikkea sellainen sisältää.
Tärkeintä on turvallisuus
Nettikasinoissa kaikkein tärkeintä on turvallisuus. Asiakkaiden tietojen ja rahojen täytyy olla täysin turvassa, sillä muuten asiakkaan luottamus luonnollisesti menee. Nykyisin nettikasinoita on tarkkaan säädelty ja niillä täytyy olla lisenssi. Luotettavat lisenssit, kuten Malta Gaming Authorityn myöntämä, edellyttävät kasinoilta viimeisimpiä suojauskeinoja ja uusimpia kryptausmenetelmiä, jotka varmistavat, että asiakkaiden tiedot ja rahat pysyvät turvassa.
Kasinon turvallisuus ja luotettavuus onkin helppoa tarkistaa heidän omistamastaan lisenssistä. Mikäli lisenssi on luotettavalta taholta, on kasino varmasti suojattu, eikä rahojen menettämisestä tai tietovuodosta tarvitse huolehtia.
Hyvän kasinon täytyy toimia moitteettomasti
Kasinoissa on niin paljon tarjontaa, että kasino, joka ei toimi kunnolla, menettää asiakkaat nopeasti. Onkin ensiarvoisen tärkeää panostaa kasinon toimintaan. Sivut eivät saa kaatua, eivätkä pelit pätkiä tai nykiä. Pelkästään sivuston ja pelien toimivuus ei riitä, vaan on ensiarvoisen tärkeää, että rahansiirrot toimivat nopeasti ja kitkattomasti. Pelaajat haluavat talletustensa ilmestyvän nopeasti pelitilille ja täysimääräisenä ja ennen kaikkea kotiutusten tulee saapua nopeasti pankkitilille tai nettilompakkoon ja ilman eri kyselyitä.
Hyvällä nettikasinolla rahansiirrot toimivat hyvin ja harvinaisissa ongelmatapauksissa asiakaspalvelu hoitaa asian kuntoon ripeästi ja mahdollisesti hyvitysten kera. Hyvityksiä voivat olla esimerkiksi ilmaiskierrokset tai muu bonus.
Nykyisin jo yli puolet pelaajista käyttää pelatessaan mobiililaitetta, joten mobiiliyhteensopivuus on itsestäänselvyys, jos vielä takavuosina mobiiliyhteensopivuus oli lisäetu. Sivustot, jotka eivät toimi mobiililaitteella kunnolla, eivät yksinkertaisesti enää voi menestyä.
Hyvällä kasinolla on laaja ja laadukas pelivalikoima
Parhaat kasinot sisältävät tietysti paljon laadukkaita pelejä. Nykyisin laadukkaita kolikkopelejä on markkinoilla valtava määrä, sillä ala on hyvin kilpailtu. Nettikasinot sisältävät jopa tuhansia kolikkopelejä ja päälle kymmenet suositut live-kasinon pelit. Pelkkä hyvä pelivalikoima ei välttämättä kerro kasinon laadukkuudesta, mutta kaikilla hyvillä kasinoilla on myös hyvä pelivalikoima. Nykyisiä suosittuja huippupelejä ovat esimerkiksi kolikkopelit Starburst, book of dead, Goblin’s Cave, Immortal Romance, 9 Pots of Gold ja Book of Ra.
Hyvä kasino tarjoaa usein bonuksia reiluin ehdoin
Pelivalikoiman lisäksi kasinot kilpailevat pelaajista tarjoamalla erilaisia bonuksia. Erilaisia bonuksia ovat esimerkiksi talletusbonukset, ilmaiskierrokset, cashback. Lojaalisuudesta saatetaan palkita tavarapalkinnoilla tai jopa matkoilla. Bonuksia vertaillessa kannattaa kuitenkin lukea ehdot tarkkaan, hyvillä kasinoilla bonuksissa on reilut kierrätysehdot ja muut ehdot, mutta huonommat kasinot saattavat asettaa kierrätysehdot kohtuuttomiksi ja esimerkiksi nostorajoja tai voittorajoja.
Hyvän kasinon asiakaspalvelu on asiantuntevaa ja nopeaa
Kaikilla aloilla hyvä asiakaspalvelu on kaiken a ja o. Tämä pätee myös kasinoalaan. On väistämätöntä, että parhaankin kasinon toiminnassa tapahtuu joskus jotain häiriöitä ja ainakin asiakkailla on pelien tai sivuston toiminnasta silloin tällöin kysyttävää. Asiakaspalvelun pitääkin olla nopeasti tavoitettavissa, mieluiten suurimman osan vuorokaudesta ja vastausten tulee olla asiantuntevia ja vastaamisen tulee olla nopeaa. Useilla kasinoilla asiakaspalvelua saa myös omalla kielellä, eli suomalaisten tapauksessa suomeksi.
Nykyisin standardina on live chat ja kasinot, jotka tarjoavat asiakaspalvelua ainoastaan sähköpostin välityksellä, jäävät auttamatta jälkeen. Mikäli live chat ei ole tarjolla 24 tuntia vuorokaudessa, tulee tietenkin sähköposteihin vastata myös nopeasti.