Johtava tuotevideoiden hallinnan ratkaisu Videoly keräsi 6 miljoonaa euroa ja todisti ihmiskeskeisen työkulttuurin olevan kilpailukykyistä. Rahoitusta johti y Alfvén & Didrikson sekä aikaisemmat sijoittajat Vendep Capital, Reaktor ja Kim Väisänen.
Nora Huovilan ja Sergey Andryukhinin vuonna 2014 perustama Videoly etsii YouTubesta korkealaatuisia tuotevideoita ja liittää ne automaattisesti verkkokauppojen tuotesivuille. Näin asiakkaat saavat enemmän tietoa tuotteista tehdäkseen ostopäätöksen.
Videoly tähtää maailman johtavaksi tuotevideoalustaksi, joka yhdistää nettikauppoja, brändejä sekä sisällöntuottajia.
Videolyn toimitusjohtajan ja toisen perustajan Nora Huovilan mukaan asiakkaiden siirtyminen nettiin on täällä pysyäkseen ja nettiostajien tulee nähdä miltä tuote näyttää sekä kuinka se toimii ja liikkuu lähtemättä kotoaan. Videot herättävät tuotteet eloon tavalla, johon kuvat ja tuotekuvaukset eivät pysty. Ne jäljittelevät kaupassa käymisen kokemusta netissä ja lisäämät e-commerce-myyntiä.
Helsinkiläinen startup perustettiin uniikille tavoitteelle – luoda menestyvä teknologia-alan yritys, jonka työkulttuuri perustuu työntekijöiden hyvinvoinnin tukemiseen.
Toimitusjohtaja Nora lisäsi, että hän on aina halunnut todistaa kasvavan menestyvän yrityksen voivan olla ihmisarvojen päälle rakennettu. Työntekijöiden hyvinvointi on yrityksen prioriteetti. Se todellakin johtaa parempaan tulokseen yritykselle.
Videoly parantaa jälleenmyyjien ja brändien nettikauppojen tuotesivuja. Jälleenmyyjille Videoly etsii sisältöä, kuten arvosteluja, esittelyvideoita, avausvideoita ja ohjeita. Ennen tuotesivulle linkittämistä jokaisen videon sisällön sopivuuden vahvistaa ihminen.
Brändeille ratkaisu varmistaa, että alkuperäisiä videoita jaetaan tehokkaasti netin jälleenmyyjien tuotesivuille. Se antaa brändien kontrolloida kuinka ja missä heidän videoitaan näytetään ja vie brändin videot juuri sinne missä niiden pitäisi olla – lisää ostoskoriin -painikkeet viereen jälleenmyyjien nettikaupoissa.
Videolyn ratkaisua käyttää jo kansainvälisesti yli 400 nettikauppaa ja brändiä, kuten Stadium, Bauhaus ja Gigantti. He tavoittavat miljoonia kuluttajia joka kuukausi. Ihmiskeskeinen yritys, jonka johtotiimi on tasapainottunut sukupuoleltaan, suunnittelee nyt laajentumista ympäri Euroopan ja Pohjois-Amerikkaan. Tiimin jäseniä löytyy jo nyt sekä Torontosta että Helsingistä.